
طراحی شخصیت تبلیغاتی و شخصیت برند
طراحی شخصیت تبلیغاتی، تجسم عینی شخصیت برند است. نمادی که میتوان آن را دید و با آن ارتباط برقرار کرد.
وقتی صحبت از برندسازی میشود، یکی از مهمترین جنبهها پر و بال دادن به شخصیت برند است. شخصیت برند یک مفهوم کلی است که نوع نگاه برند شما را نشان میدهد و بسیاری از موضوعات مانند فرهنگ سازمانی گرفته و اصول شما در تعامل با مشتریان را در بر میگیرد. همه این موارد میتواند در طراحی یک کاراکتر تبلیغاتی برای برند شما ظهور پیدا کند. طراحی یک کاراکتر و شخصیت تبلیغاتی جذاب و خاص به دو پیش زمینه مهم نیاز دارد:
1. شخصیت برند خود را بشناسیم و یا بسازیم
2. مشتری یا مخاطبانی که قرار است با شخصیت تبلیغاتی در تعامل باشند را بشناسیم
شخصیت برند چیست؟ / تفاوت شخصیت تبلیغاتی و شخصیت برند
تفاوت بین شخصیت برند و شخصیت تبلیغاتی شامل موارد و تفاوتهای مهمی میشود. شخصیت برند، در واقع شخصیت شرکت شما است. شخصیت برند، کاراکتری است که مردم، کسبوکار شما را با آن میشناسند. شخصیت برند باید در همه چیز؛ از اصول بازاریابی شما گرفته تا نحوه پاسخگویی به تماسهای خدمات پس از فروش منعکس شود. در مقاله طراحی کاراکتر و شخصیت تبلیغاتی و اهمیت آن در مارکتینگ درباره اهمیت طراحی کاراکتر و انواع آن صحبت کردیم. اما
اما شخصیت تبلیغاتی، یک کاراکتر خاص است که شما برای نشان دادن برند خود آن را خلق میکنید. در واقع کاراکتر تبلیغاتی لحن و احساس کلی برند را تجسم میبخشد. شخصیت تبلیغاتی باید در همه کانالهای ارتباطی ثابت و منحصر به شرکت شما باشد.
کاراکتر تبلیغاتی را باید به عنوان بازیگری که نقش سفیر برند را بازی میکند و نماینده مجموعه شما است، در نظر بگیرید. کاراکتر تبلیغاتی باید بتواند تمام ارزشها و ویژگیهایی را که میخواهید مردم با آنها آشنا شوند را به نمایش بگذارد و بیان کند.
شناختن یا ساختن شخصیت برند / 5 سوالی که باید از خود بپرسید
همانطور که در مقاله “نکات کلیدی در سفارش طراحی کاراکتر” به آن اشاره کردهایم؛ شناخت شخصیت برند یک فرآیند جذاب و در عین حال بسیار مهم و ارزشمند است. صرف هزینه برای کاراکتر برند، این فرصت را به مجموعه شما میدهد تا درمورد اینکه چه چیزی برند شما را منحصر به فرد میکند بیندیشید و به این دیدگاه برسید که بر اساس این ویژگیها چه کاراکتری برای شما مناسب است.
برای شروع، چند سوال کلی و کلیدی وجود دارد که میتوانید از خود بپرسید تا شخصیت برند خود را شناسایی کنید:
- نام تجاری من چیست؟
- داستان برند من چیست؟
- ارزشهای اصلی برند من چیست؟
- برند من چگونه میخواهد توسط عموم درک شود؟
- میخواهم مشتریانم هنگام تعامل با برند من چه احساسی داشته باشند؟
پاسخ به سوالات مطرح شده به شما کمک میکند تا از نوع شخصیتی که برای برند شما تناسب بیشتری دارید درک بهتری پیدا کنید.
هنگامی که شخصیت برند خود را شناسایی کردید، باید برای نحوه جان بخشیدن به آن بیندیشید و راهکارهای مختلفی را بررسی کنید. اینجاست که باید خلاق باشید و برای طراحی یک کاراکتر تبلیغاتی که شخصیت برند شما را بازتاب بدهد ایده پردازی کنید.
البته باید توجه کنید که هنوز یک موضوع مهم دیگر باقی مانده که باید دربارهاش تحقیق شود. شخصیت یا کاراکتر تبلیغاتی مانند پلی بین برند و مشتری عمل میکند، پس برای طراحی آن همانطور که گفتیم شناخت مشتری هم لازم است.
در مقاله “ساخت کاراکتر تبلیغاتی” به جنبه های عاطفی داشتن کاراکتر تبلیغاتی برای برندها پرداختهایم.
شخصیت تبلیغاتی از لحاظ روانشناسی چه تاثیری بر مشتری دارد؟
برای طراحی شخصیت تبلیغاتی، بعد از شناخت شخصیت برند نوبت به شناخت مشتری میرسد. همچنین اگر بدانید این نوع تبلیغ چطور در ذهن مخاطب عمل و او را درگیر میکند، با آگاهی بیشتری دست به طراحی میزنید. رعایت این مراحل شانس موفقیت کاراکتر شما را بیشتر خواهد کرد.
- ایجاد حس آشنایی: کاراکتر تبلیغاتی میتواند با ایجاد حس آشنایی با مشتری، احساس راحتی و اعتماد او را جلب کند. این حس آشنایی میتواند از طریق ویژگیهای ظاهری، شخصیت یا رفتار کاراکتر ایجاد شود.
- افزایش توجه: کاراکتر تبلیغاتی توجه مشتری را حتی برای لحظات کوتاهی به خود جلب میکند؛ و این هدف اولیه هر نوع تبلیغاتی است.
- افزایش یادآوری: شانس اینکه افراد برند شما را با کاراکتر تبلیغاتی برندتان به یاد بیاورند بسیار بیشتر از موارد دیگر مثل لوگو یا محصولات و … است.
- افزایش تمایل به خرید: وقتی مشتری برای خرید بین دو محصول مشابه تردید دارد، یک کاراکتر تبلیغاتی جذاب میتواند تعیین کننده باشد.
طراحی کاراکتر و 3 راه برای تحقیقات بازاریابی و شناخت مشتری
شناخت مشتریها برای خلق یک شخصیت تبلیغاتی موفق اهمیت بسیار زیادی دارد. کاراکتر تبلیغاتی باید با مخاطب هدف ارتباط برقرار کند و برای او جذاب باشد؛ پس باید ویژگیهای شخصیتی، ارزشها و علایق او را بشناسد. مثلاً کاراکتری که قرار است مخاطبانش نوجوانهای دانش آموز باشند بسیار متفاوت از کاراکتری است که میخواهیم برای خانمهای میان سالِ کارمند طراحی کنیم.
تحقیق درباره مشتری یا اصطلاحاً تحقیق بازار به روشهای مختلفی انجام میشود که سه تا از مهمترین روشها را به طور خلاصه اینجا آوردیم:
- مصاحبه مستقیم با مشتریان: مصاحبه مستقیم با مشتریان یکی از بهترین روشها برای شناخت آنها است. اینکار اطلاعات دست اول و بدون واسطه در اختیار شما میگذارد.
- نظرسنجی از مشتریان: نظرسنجی از مشتریان را میتوانید با راه اندازی یک سایت باشگاه مشتریان انجام دهید. بهتر است ابتدا یک پرسشنامه هدفمند تهیه کنید و سوالات مورد نظر خود را در آن بگنجانید. این کار کمک میکند هم اطلاعات در زمان کمتری جمعآوری شود هم تحلیل آنها آسانتر باشد.
- تجزیه و تحلیل دادههای رفتاری: دادههای رفتاری شامل اطلاعات مربوط به خریدهای مشتریان، جستجوی آنها در اینترنت و فعالیتهای آنها در شبکههای اجتماعی است. تجزیه و تحلیل این دادهها شناخت خوبی از مشتری به ما میدهد.
تحقیق درباره مشتریها معمولاً بر عهده متخصصان بازاریابی است و کار چندان آسانی نیست. تحقیق بازار باید سه ویژگی مهم داشته باشد تا بتوان از آن در طراحی کاراکتر استفاده کرد: هدفمند، جامع و بهروز باشد.
سفارش طراحی کاراکتر و شخصیت تبلیغاتی
در این مقاله کارهایی را که برای خلق یک شخصیت تبلیغاتی جذاب و خاص باید انجام داد، توضیح دادیم. برای انجام این کارها به شکل تخصصی و حرفهایی لازم است با یک مدیر تبلیغات مشورت کنید. مدیر تبلیغات به شما کمک میکند بعد از اینکه درباره شخصیت برند خود خوب فکر کردید و از طرفی شناخت خوبی از بازار و مشتریان به دست آوردید برای سفارش طراحی کاراکتر انتظارات خود را به طراحان گرافیک منتقل کنید تا بتوانند شخصیتی را که مورد نظر شماست تجسم ببخشند.
ما در استودیو سپهر، تیم مدیریت تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ، آمادهایم تا در زمینههای مختلف طراحی و تبلیغات به شما مشاوره و خدمات بدهیم. برای طراحی یک شخصیت تبلیغاتی ماندگار ما میتوانیم در مراحل مختلف از برندسازی تا تحقیقات بازار و طراحی گرافیکی در کنار شما باشیم.
همچنین از طریق صفحه ارتباط با ما، میتوانید با ما در تماس باشید و درخواست مشاوره یا ثبت سفارش طراحی شخصیت و کاراکتر تبلیغاتی کنید.
VjyFpq5fGbz
nufevhViMBm
NqvVoMEu4zT
UKvSSqpR0IJ
CCAnEwnkqf8
J2E0AhnOVLc
JmypxvOSzrj
WYRAN0rOUof
s4DwOcwW729
rleIBxjgzhM
aZd0Gf8ARrA
qJlSfMmFA2i
5iviG006kpw
I wanted to thank you for this good read!!
I definitely enjoyed every little bit of it.
I have you bookmarked to check out new things you post…
my website – Sign up here
QKxMggd19O3
Z7OVz9hZ6OZ
PAhiaKh2IFH
7Z3H1GgN7H8
heboCf3L1f7
9YIq0oBFK2Z
ld31db7g3Cl
8DQZgOzFYRx
cEmvrmROBor
Cn1hG5t6sHX
yqbjIjwTqBG
NeDPj6cbcLS
1wOsAZA1Pk5
puBWoR8XEHi
ysC4PG3mmhv
0rSNIVvNj3p
2csJff35iRy
IoCOhLrJDZd
P6IbVSNgopM
z6Hdn87ypwX
HZwqJ0r6aSO
GSaTPUSBlrN
Do you mind if I quote a couple of your articles as long as I
provide credit and sources back to your website? My blog site is in the exact same area of interest as yours and my users would certainly benefit from some of the information you present here.
Please let me know if this alright with you. Thanks a lot!
Have a look at my webpage Find out more
https://mazda-demio.ru/forums/index.php?autocom=gallery&req=si&img=6332
I could not refrain from commenting. Exceptionally well written!
Also visit my web-site زيادة المتابعين على اليوتيوب